Mandelolja

Har nu äntligen skaffat mej en flaska mandelolja! För en som inte vet vad man har det till så änvänds det främst till hår och hud, den ska tydligen vara riktigt bra att ta bort make up, till och med vattenfast! men det är inte de jag ska ha det till utan jag ska ha mitt i håret. Har tidigare använt olivolja osv som en hårinpackning typ, fast jag har låtit det vara i i flera timmar, innan jag duschar för att tillföra massa fukt till håret vilket jag tycker har funkat rätt bra förutom att det luktat liiiite olivolja om håret sen vilket jag inte tycker är så himla gött. Så jag tänkte att jag skulle testa mandelolja istället som inte ska lukta nånting, men det gjorde det ju såklart..men absolut inte mycket men det luktade liksom..olja bara haha. Testade att ta några droppar i torrt hår och det tyckte jag funkade bra, typ som vanlig hårolja, men var försiktig så att man inte får i för mycket för då kommer det se fett ut, bättre att ta för lite än för mycket. Ska testa att sova med det inatt eller en annan dag så får vi se om den slår olivoljan!
För er som inte har så torrt hår som mej funkar den ju som ansiktstvål istället som jag sa tidigare, ska tydligen vara bra om man har acne och stora porer vilket jag kan tänka mej är för att den är så mild och ger mycket funkt. För visste ni det att om man har massa finnar kan det bero på att man torkat ut huden för mycket, använt för starka rengörings grejer och så för att man tror att finnarna försvinner bara för man torkar ut dom, men icke, det är då det blir bakslag! Så satsa på produkter som balanserar huden och inte torkar ut istället, det är mitt tips!:)
 
 
Nu blev det ett väldigt långt inlägg men nu ska jag börja göra mej i ordning för kräftskivan och kanske baka något om det finns nåt man kan baka utan smör haha och överaska tjejerna med så hoppas dom inte läser detta isåfall!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0