Få ögonskuggan att bli näst intill vattenfast utan primer!

Tänkte ge er ett super bra tips angående ögonskuggor! När man använder ögonskuggor vill man ju få ut så mycket som möjligt av dem när det gäller pigmentet och jag som inte använder ögonskugga mer än till fest känns det lite onödigt att köpa en ögonprimer som får ögonskuggorna att sitta bättre plus att pigmentet blir bättre.
Såå, nu till mitt tips! De flesta äger ju en ögonpenna, vanligast är kanske vit eller svart men det finns ju i alla möjliga färger. På bilden har jag iallafall använt MUS ögonpenna vanilla matt som är lite gulvit som man ska ha inne på undre ögonfrans kanten för att få ögat se piggare ut men det fungerar lika bra som primer på ögonlocket!
Eftersom den är gulvit passar det som underlag till de flesta skuggor, en svart ögonpenna funkar bara till svarta skuggor! Men hellst ska man ju använda samma färg på ögonpennan som på skuggan, men hur många har lika många ögonpennor som skuggor? Så en vit funkar utmärkt!
Så här ser ögonpennan jag använt ut. Tror den kostar mellan 100-150!
 
Här ser ni vilken stor skillnad det blir! Skuggan högst upp är med pennan under och den nedre är utan. Man kan ju knappt tro att det är samma skugga för pigmentet är sjuukt mycket bättre!
Och inte nog med det, sminkningen blir nästan vattenfast och håller mycket längre!
 
Hoppas ni gillade tipset!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0