3 days left..

..av mitt SISTA sommarlov! Det är sjukt, nu kommer jag aldrig ha något som kallas sommarlov mer utan semester..mitt sista år på gymnasiet sen är det jobb som gäller för min del. Det är helt otrolig vad efterklok man kan vara, jag ångrar som bara den att jag inte tog vara mer på skoltiden nu när det bara är ett år kvar. Jag ångrar att jag inte tog vara på låg och mellanstadie tiden och högstadiet mer än vad jag gjorde för nu inser man ju hur bra man hade det i skolan egentligen! Och visst, gymnasiet tyckte jag ändå att jag tog vara på mest för nu gör jag ju något jag verkligen vill så nu är det mer att tiden runnit iväg så snabbt bara för att man haft så himla kul, och det känns ju bra till viss del för jag ångrar absolut inte någonting av det program jag går nu! Så jag vill bara säga till er som känner att skolan är pest och pina och inte värt osv, ta vara på tiden, njut av att gå i skolan för det kommer en dag du tvingas jobb istället för att sitta i en soffa i skolan och ha en hel timmes rast. Även fast jag inte gått klart skolan vet jag att iallafall jag kommer sakna skolan efter ett tag, för att det är så mycket slappare och så mycket mindre man måste sköta på egen hand, nu gör ju lärarna nästan det största jobbet!
Så ta vara och njut av skolan för om du inte gör det kommer du ångra dej, skolan är inte så hemsk, det är jag helt säker på! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0