Få nagellacket torka snabbare

Tror inte det bara är jag som hatar när man målat naglarna och det blev verkligen perfekt, ingenting utanför och inget kladd. Meen sen när man suttit och blåst på fingrarna och tror att det är torrt och börjar göra massa grejer och då upptäcker att nagellacket är helt utkletat, då är det ju bara att börja om igen.
Och förmodligen orkar man inte göra det igen eftersom man redan suttit med det gör länge för att få det bra så istället skiter i det och går med utkletat nagellack.
Men då har jag ett superbra tips! När du målat naglarna låter du dom torka lite halvt, sen så stoppar du fingrarna i en skål med kallt vatten och håller så ett tag. Kylan gör så att det torkar mycket snabbare mot om du skulle få för dej att blåsa med en hårtork haha vilket jag inte ens tror funkar så bra. Värmen gör bara att det blir ändå mer segt och kletigt så skippa värmen och kör på kallvatten istället:)


Kommentarer
Postat av: Maria

Tack för tipset,det behövde jag verkligen ! ;)

2011-09-14 @ 21:16:11
URL: http://maariaerlandsson.devote.se
Postat av: Anonym

Tack för tipset,det behövde jag verkligen ! ;)

2011-09-14 @ 21:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0